NUMA a sitove sluzby

Úterý Únor 18 13:40:07 CET 2014

On Sun, 19 Jan 2014, Martin Kraus wrote:

> Koukal jsem na server, dva fyzicke procesory, a podle sysfs jsou obe
> onboard sitovky pripojene na node 0. Predpokladam ze to znamena ze
> buffery pro prichozi pakety budou v pametu node 0.

Buffery je afaik v principu možno rozmístit na různé uzly, protože síťovka
může přes QPI přistupovat i k paměti jiného uzlu. Některé drivery (např.
ixgbe) s tím snad trochu umí pracovat.

> Takze cokoliv, co pobezi na node 1 bude mit latence na sitovy provoz?

Nějaká latence navíc tam určitě bude (ať už způsobena tím, že k tomu na
jiném uzlu přistupuje CPU nebo síťovka).

> Pripada mi, ze pokud ten server musi zpracovavat nejaky sitovy provoz,
> tak nema cenu kupovat viceprocesorove stroje, pokud me zajimaji latence
> odpovedi.

To záleží na tom, jak ten síťový provoz zpracováváte.

Může to být nezanedbatelný problém, pokud provozujete distribuovanou
sdílenou paměť nebo něco podobného na InfiniBandu nebo (dobře vyladěném)
10+ GbE a potřebujete ušetřit každou nanosekundu.

Na druhou stranu v případě, že server musí nad přijatými daty aspoň pár
mikrosekund přemýšlet, než odpoví, se to nejspíš ztratí v šumu.

IMMV.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /