RE: Poškozený xls soubor při otevření ze samby

Josef Krieglstein josse na trenet.org
Pátek Únor 28 12:32:05 CET 2014

Dobrý den,

U mě se vždy choval Excel(2000-2013) následovně:
1. vytvoří nový dočasný soubor,
2. překopíruje obsah,
3. smaže původní soubor,
4. přejmenuje nový soubor na starý název, tento soubor je v režimu RW a je
zamčený (oplocks) na sambě
5. za nějaký čas se objeví na obrazovce EXCEL s otevřeným souborem a dá
uživateli šanci něco udělat.

Jediný způsob jak tomuto zabránit je mít připojený síťový disk pouze RO,
nebo adresář RO. Na RO excel přijde o hodně dřív a nezdržuje vytvářením
nového souboru, pozorovatelné je to hlavně na pomalých například
nesymetrických linkách.

Přes pomalé připojení přes (VPN) jsme toto řešili, a řešení jsem nenašel.
Nedokázal jsem zjistit, jestli je se tak chová i proti Windows serveru.
Toto jsem poprvé pozoroval na sambě z Debian Sarge a stav se dodnes (Wheezy)
nezměnil. Ostatní programy toto vytváření nového souboru nedělají, nebo o
žádném nevím.

Další věc je že od Windows7, průzkumník (explorer.exe) po prvním kliknutí na
XLS soubor zamkne tento soubor, celý přečte, zevnitř něco zpracuje a zobrazí
na stavové liště a pak s druhým kliknutím tento soubor začne otevírat výše
popsaným způsobem, na lokální síti jsem nikdy nezaznamenal problém, ale přes
OpenVPN se sem tam objevuje problém, kdy nahlásí že soubor nejde přečíst,
někdy že je soubor pouze RO. V logu samby je vidět dvakrát otevření a
zamčení.
Když se XLS otevírají šipkami a enterem přes klávesnici nebo přes
Freecommander nebo něco podobného, problém není nikdy.

Pepa