pam_cgroup, jak zprovoznit?

Pondělí Leden 6 11:05:14 CET 2014

On Sat, 4 Jan 2014, Martin Kraus wrote:

> to jsem zkousel ve vsech moznych kombinacich. zkousel jsem i primo
> nastavit jmeno groupy a nakonfigurovat ji v cgconfig.conf misto pouziti
> template, ale stale nic.

Jediné, co mne napadlo při pohledu na ty konfigurační soubory, byla právě
neshoda jmen kvůli tomu lomítku. Ale možná je tam chyba ještě někde jinde.

> debian nepouziva init skript v cgroup-tools, tak si rikam, jestli
> tomu nechybi nejaka vlastni inicializace. rucne cgroups funguji v pohode.

Co znamená "ručně"? Přehodí to proces do správné cgroupy, když na něj
použijete cgclassify (bez -g)?

> pokud to nekomu funguje, mohl by mi poslat nejaky sample cgrules.conf a
> cgconfig.conf se kterymi to bezi?

Nechci sem z různých důvodů opisovat doslova konfiguraci přímo z nějakého
provozního systému a zase až tak velký dobrodinec nejsem, abych si dal
práci s vytvářením a testováním nějakého jednoduššího příkladu, ale
fungovat by mělo něco jako:

/etc/cgconfig.conf:

# toto možná není potřeba, pokud mají hierarchie pro jednotlivé
# kontroléry defaultní umístění
mount {
         cpu     = /cgroup/all;
         memory  = /cgroup/all;
         blkio   = /cgroup/all;
}

group uzivatel {
         perm {
                 admin {
                         uid = root;
                         gid = root;
                 }
 		task {
                         uid = uzivatel;
                         gid = root;
 		}
         cpu { ...
         }
         memory { ...
         }
         blkio { ...
         }
}

/etc/cgrules.conf:

uzivatel     *      uzivatel

Pokud to zprovozníte s explicitní cgroupou, tak má smysl začít
experimentovat s templaty.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /