Monitoring technologii a siti

Václav Ovsík vaclav.ovsik na seznam.cz
Pátek Červen 13 23:42:28 CEST 2014

On Fri, Jun 13, 2014 at 06:11:33PM +0200, Ing. Leoš Houser wrote:
> Zdravím.
> Podívejte se na Nagios s rozšířením Centreon - http://www.centreon.com/

My jsme Centreon zavrhli. Hlavnim duvodem byla velka IO-diskova narocnost,
protoze to data sypalo do databaze a delalo to u nekolika tisic sluzeb
osklivou diskovou zatez. Taky se me to jevilo jako klikarina.

Nasadil jsem Icingu (zda se byt mnohem intenzivneji vyvijena nez
Nagios), ktery konfiguruji pres Check MK - samo si to z vetsi casti
objevi co se da monitorovat, nageneruje konfiguraci.

Icingu jsem poladil, aby mela spool s checkresults, status file apod. na
tmpfs. Updaty RRD souboru cachuje rrdcached a kupodivu virtual zase tak
moc vytizeny neni.

Check MK ma peknou dokumentaci...
Ta vec se mi zda, az na drobnosti celkem dobre vymyslena. Vadi mi to
jejich tlaceni OMD, management na balicky s rozirenimi
(http://exchange.check-mk.org/). Co jsem se ja dopsal za rozsireni, tak
jsem radeji symlinkoval primo do /usr/share/check_mk/checks
z /usr/local... Site local adresar pro lokalni rozsireni maji jenom
v resimu OMD. Ale to jsou fakt drobnosti.

Jinak sama pozitiva:
 * konfigurace z jednoho master file /etc/check_mk/main.mk. Pekne se mi
   to v /etc/ verzuje etckeeperem. Je to hutne, ne jako ta priserna
   konf. ala Nagios.
 * je to efektivni - to byla asi hlavni motivace autora
 * Check MK Multisite umi zastresit N Nagios/Icinga backendu, takze
   staci koukat na jeden web a pod tim mate nekolik backendu treba na
   ruznych strojich...

Asi moc placam...
--
Zito