Video na druhem monitoru

Petr Pisar petr.pisar na atlas.cz
Pondělí Červen 30 16:11:19 CEST 2014

On 2014-06-30, Vladimir Macek <macek na sandbox.cz> wrote:

> Pak mu ale musim nastavit, ze se ma zobrazovat
> na vsech virt. desktopech.

Zkuste jiného správce oken. Obvykle dlaždicoví správci umí zacházet
s randr výstupy jako nezávislými plochami. Často také umí umisťovat okna
i podle názvu X aplikace, takže to nemusíte řešit explicitně.

> Ale mne vadi i nektere dalsi pruvodni jevy roztazeneho desktopu,
> proplouvani mysi, cyklovani oken atp. Rad bych mel pracovni plochu jen na
> notebooku a druhy monitor pouzivat pouze na to video. Stacilo by mit
> moznost donutit k fullscreen prehravani radkovy mplayer.

Jdete proti proudu. Dnes je moderní mít výstupy sloučené do jedné velké
virtuální obrazovky. Naštěstí stále je ještě možné nastavit v xorg.conf
jednotlivým monitorům samostatné X obrazovky. Pak lze hodnotou display
X aplikacím říct, na které obrazovce se mají zobrazit (např. mplayer
-display :0.1).

Pokud byste ale trval ne jedné velké sloučené obrazovce a současném
nedokonalém správci oken, můžete zkusit okno mplayeru umístit na
potřebné souřadnice parametrem -geometry.

-- Petr