Video na druhem monitoru

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Pondělí Červen 30 16:22:17 CEST 2014

On Mon, Jun 30, 2014 at 03:15:25PM +0200, Vladimir Macek wrote:
> Zdravim,
>
> je tu spousta hracicku, tak treba budete vedet odpoved, kterou se mi
> nepodarilo najit.
>
> Mam notebook, pres dockinu mam k nemu pripojeny starsi monitor, na kterem
> si chci obcas pustit video. Bez problemu muzu klikat v arandr nebo v
> nastaveni meho Xubuntu a tim na ten druhy monitor roztahnout desktop a okno
> s videem tam mysi presunout. Pak mu ale musim nastavit, ze se ma zobrazovat
> na vsech virt. desktopech.
>
> Ale mne vadi i nektere dalsi pruvodni jevy roztazeneho desktopu,
> [...]

Nikde som si nevšimol napísané, aký bol použitý window manager. Každý
pracuje s viacerými monitormi rôzne. Najčastejšie je roztiahnutie
desktopu a niektoré (ako napríklad xmonad, ktorý používam), priradí na
druhý monitor iný desktop.

Aj keď už budú mať jednotlivé monitory samostatné desktopy, stále ešte
záleži od aplikácie, či sa zobrazí ako fullScreen na prvom, alebo druhom
monitore. mplayer sa mi, keď dám prepínač -f, zakaždým hádže na prvý
monitor, ale dá sa to obísť cez spustenie do okna a následne klávesou
<f> prenúť na celú obrazovku.

Ak by bola požiadavka jednoznačne, aby na druhej obrazovke nebol žiadny
desktop, tak vidím asi len jedno univerzálne riešenie a to si na tom
druhom monitore rozbehnúť ďalšie X-y a cez "DISPLAY=:1.0 mplayer" tam
spúšťať mplayer, prípadne iný prehrávač, len bude potrebná ďalšia
klávesnica, aby bol ovládateľný.

--
Marián Čavojský