instalace linuxu na noteboobk Acer Aspire e1-571G

nonsense nonsense na volny.cz
Neděle Březen 2 15:48:04 CET 2014

Dne 1.3.2014 11:36, Josef Štengl napsal(a):
> Použil jste Intel nebo Nvidia ovladač pro X-server? (neznám přesné
> názvy)?
>
> Jde o to, jaké výstupy jsou přiřazeny k jaké kartě.
>
> Například, pro notebook jaký mám na stole je LVDS (display notebooku)
> a VGA výstup dostupný jen z intel karty a ostatní přez nvidia kartu;
> takže pokud máte nvidia driver, tak LVDS výstup nemusí být dostupný
> přes nvidia ovladač v xserveru, ale pouze jen přez intel ovladač.
> Případná 3D akcelerace se pak provádí přeze bu…brd…blee (nebo tak
> nějak :-)
Díky za tipy,
k podobnému zjištění jsem posléze dospěl také.

Postupně jsem se dostal do situace, kdy mi asi nabíhal Xserver, ale
monitor zůstal černý.  zistil jsem to tak, že jsem si nahodil ssh a z
jiného stroje jsem si prohlédl soubor /var/log/Xorg.0.log. Žádný error,
dokonce ani žádný warning.

Pak jsem našel tuhle stránku:

      http://gentoo-en.vfose.ru/wiki/X.Org/nVidia_Optimus

kde je ona klíčová informace mírně zakuta ve větě, že je nutné
instalovat nějaký DM, v příkladu je uváděn xdm. Není nutný sám o sobě,
ale jsou nutné jeho účinky při spuštění.
A náhle to začalo něco ukazovat. Když jsem si uvědomil souvislosti,
musel jsem si dát dva frťany...

V článku je také popsáno kterak zprovoznit obě karty (Intel a Nvidia).
Zkoušel jsem postup startující Nvidia vypnout a taky to fungovalo.

Díky všem za reakce a pomoc, třeba bude tahle informace ještě někomu
jinému k užitku...

Přeji pěkný den.

L.V.