grub2 mdadm lvm

Zdenek Janis zdenek.janis na brajan.cz
Úterý Květen 27 10:16:33 CEST 2014

Dekuji za obsirne a jasne vysvetleni.

Jen pro muj klid:

Je tedy stejne zcestna predstava vytvorit SW RAID nad celymi disky (sda,
sdb, ...) a vytvoreny raid (md0 metadata=1.2) rozdelit na jednotlive
odily (md0p1, md0p2), kde md0p1 je pro zavadec (GRUB) a nad md0p2
vytvorit LVM (root, swap, home, ...)?

Zatim to mam funkcni za pomoci LILO, kde mam kazdy fyzicky disk
rozdeleny na dva odily nad kterymi mam SW RAID. Prvni (cca 100MB) md0 ma
metadata=0.90 (RAID1) - urceny pro /boot a druhy (zbytek disku) ma
metadata=1.2 a nad nim LVM (root, swap, home). Toto funguje ke
spokojenosti. Ale chtel jsem se vyhnout rozdelovani fyzickych disku na
odily... Myslenkou byla jednoduchost: Umre disk, vymenim disk,
sesynchronizuji = hotovo - zadne rozdelovani a pod...

Jeste jedno funcni reseni je SW RAID1 nad celymi disky (sda,sdb) s
metadaty=0.90, nad tim LVM (root, swap, home) a zavadec LILO. Zde plati:
Odejde disk, vymenim disk, sesynchronizuji = hotovo.

--
S pozdravem
                  Zdenek Janis