grub2 mdadm lvm

Úterý Květen 27 11:30:28 CEST 2014

On Tue, 27 May 2014, Zdenek Janis wrote:

> Je tedy stejne zcestna predstava vytvorit SW RAID nad celymi disky (sda,
> sdb, ...) a vytvoreny raid (md0 metadata=1.2) rozdelit na jednotlive
> odily (md0p1, md0p2), kde md0p1 je pro zavadec (GRUB) a nad md0p2
> vytvorit LVM (root, swap, home, ...)?

To by mohlo projít. Ale nevím to jistě, musíte to zkusit.

> Myslenkou byla jednoduchost: Umre disk, vymenim disk, sesynchronizuji =
> hotovo - zadne rozdelovani a pod...

Akorát musíte mít náhradní disky správné velikosti, u kterých se neukáže,
že mají sice stejnou nomimální kapacitu, ale v reálu jsou o nějaký ten
sektor menší... Nebo tam pro jistotu strkat větší i za cenu toho, že bude
kus nevyužitý.

> Jeste jedno funcni reseni je SW RAID1 nad celymi disky (sda,sdb)
> s metadaty=0.90, nad tim LVM (root, swap, home) a zavadec LILO.

LILO, aspoň pokud se něco nezměnilo od té doby, co jsem ho naposled
používal, funguje způsobem, který GRUB označuje jako "blocklist".
Což na jednu stranu znamená, že mu je víceméně jedno, jaké mezivrstvy leží
mezi souborem a blokovým zařízením reprezentujícím fyzický disk, na druhou
stranu dost špatně rozchodí jakoukoli změnu této korespondence, o které
není explicitně informováno.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sais-je?"