Čtení / zápis ethernetových paketů

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Listopad 6 14:48:52 CET 2014

On Thu, 6 Nov 2014, Josef Štengl wrote:

> Pravdou je, moje znalosti sítí jsou ... dosti neúplné. Znám sice formát
> ethernetového paketu ale nemám tušení jak se
> získává destination MAC (a jestli je to adresa routeru nebo cílové stanice -
> předpokládám, že cílového routeru).

Budete muset implementovat ARP - odpovidat na dotazy whohas - kdyz se
nekdo pta pres MAC broadcast na MAC adresu nejake konkretni IP (tedy
poslat odpoved kdyz je to ta vase IP) a pak se naucit posilat tyhle
dotazy a prijmout odpoved (aby jste se doptal na MAC adresu vasi
gatewaye).

Konstrukce udp paketu uz nebude tak komplikovana - to uz jen jen
o primuti a odeslani nejakeho baliku bajtu a spravnem zpracovani.
Pokud to ma ale fungovat v menicim se prostredi (MAC routeru se
muze zmenit) ten arp to budete muset naucit.