Re: Čtení / zápis ethernetových paketů

Miroslav Pragl lists.subscriber na pragl.cz
Čtvrtek Listopad 6 14:47:42 CET 2014

MAC ziskas protokolem ARP. Je to z logiky veci MAC adresa z tve ethernet
siti, se kterou budes komunikovat ethernet protokolem - pokud je cilovy
pocitac v jine siti, je to tedy nikoliv jeho MAC, ale MAC adresa tveho
routeru

MP

-----Original Message-----
From: Josef Štengl
Sent: Thursday, November 06, 2014 1:41 PM
To: Diskuse o Linuxu v cestine
Subject: Čtení / zápis ethernetových paketů

Ahoj,
   nezná někdo jednoduchý prográmek pro čtení a zápis ethernetových paketů?
Nebo alespoň UDP/IP.

Pravdou je, moje znalosti sítí jsou ... dosti neúplné. Znám sice formát
ethernetového paketu ale nemám tušení jak se
získává destination MAC (a jestli je to adresa routeru nebo cílové stanice -
předpokládám, že cílového routeru).

Potřebuji implementovat jednoduchou eth komunikaci do mikroprocesoru a jak
je u těchto zařízení zvykem, tak je všeho málo
(paměť, výkon, procesorový čas) a i Lwip je moc těžký kalibr a má spoustu
nepotřebných věcí jako třeba TCP :-). Cílem je
poslat/přijmout (UDP) paket na/z známou adresu.

Mohla by mě nějaká dobrá duše nakopnout správným směrem?

RFC pro UDP jsem si našel, ale není mi jasné co ještě je potřeba, aby to
běželo na „běžné“ síti - protistrana bude známá.

Dík.