Proč tolik povyku kolem systemd?

Jan Hrach jenda na yakumo.hrach.eu
Sobota Listopad 29 01:56:45 CET 2014

> Ta diskuse byla ale trochu jednostranná. Je tu někdo, kdo může o systemd
> říct něco pozitivního? Co na tom můžeme vidět jako přínostné?

Některé debianí init skripty měly velice nepříjemný bug - při upgradu balíčku zavolal post-inst skript u zakázané služby /etc/init.d/služba restart a služba si to vyložila tak, že když neběží, tak se jako má spustit. Na notebooku mám kvůli testování spoustu serverů, které opravdu nechci, aby běžely, pokud jim explicitně neřeknu. Výše uvedeným způsobem jsem už takhle nechtěně začal do cizí sítě servírovat sshd, ntpd, „alternativní“ DHCP server nebo posílat Samba broadcasty.

V systemd když unitu vypnu (nebo dokonce masknu), tak je prostě vypnutá.

A abych si trochu postěžoval… Dost jsem narazil, když jsem chtěl při zavření víka notebooku spustit custom skript. V logind.conf(5) je spousta nevysvětlených voleb. Nepřišel jsem na to. Ta volba tam očividně není a do dbusu to taky nic nepošle…