Ubuntu 14.04, novejsi jadra bootuji jen v recovery

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Sobota Listopad 29 12:33:34 CET 2014

On Saturday 29 of November 2014 00:04:42 jan.martinu na post.cz wrote:
> DV,
>
> potvrzuji problem s pripojenim rootu z lv na "serverove" verzi 14.04,
> posledni nabootovalo 34, pak uz nic az do 40, kterou jsem dnes nasadil
> na 5-ti serverech a bootoje opakovane ok. Cim to je nevim, s bootem jsem
> nic nedelal, pouze bezny upgrade baliku jadra pres apt-get update a
> apt-get upgrade. Na desktopu, kde nemam LVM, tento problem neni.
>
> JM

Častokrát jsem na svém testovacím stroji s různými verzemi Ubuntu narazil na
problém, že po aktualizaci nebo instalaci nového jádra končil boot panikou
jádra. Taktéž jsou root oddíly v LVM. Běžně mi stačilo nabootovat s původním
jádrem nebo s původním (bak) ramdiskem a jednoduše nový ramdisk přegenerovat.
Po přegenerování ramdisku byl opět boot v pořádku.

Podotýkám, že se mi to stávalo téměř pravidelně a s různými verzemi Ubuntu.
Jen jsem nevěděl, jestli "je to běžné" a nebo jestli je to nějaká neobvyklost
související s tím, že na tom testovacím stroji mám v LVM oddílech řadu verzí
Ubuntu - jestli si dobře pamatuji, všechny od 12.04 po 14.10.

--
Slávek