Re: Rozsypaná ext4

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Sobota Říjen 18 15:57:38 CEST 2014

On Sat, 18 Oct 2014, Tomáš Koželuh wrote:

> [...]
> nemáte někdo zkušenosti nebo netušíte kdo by mohl mít zkušenosti s opravou
> ext4? Problém nastal po násilným vypnutí, kdy byl problém se superblockem.
> Pokus o načtení jiné verze nepomohl (fsck.ext4 -b), další pokus je mkfs.ext4
> -S, něco to udělalo a teď běží další kontrola disku. Oproti předchozím
> stavu, kdy kontrola padala na superblocku, to teď běží dál. Pokud to nebude
> úspěšný, tak dopředu hledám další možnosti. Experimenty docela omezuje
> velikost - cca 28TB.
> Pokud máte někoho, kdo by to dokázal opravit, samozřejmě ne zadarmo, tak mi

Kdysi jsem rekonstruoval i ext3, ale pravidlo c.1. je poskozeny souborovy
system odpoji, nesahat na nejzadnym automatizovanym nastrojem, udelat
zalohu 1:1 a pracovat na te. Chapu ovsem ze 28TB to trochu komplikuje,
nicmene obvyklse staci udelat jen image te poskozene casti.
Ted uz se asi muzete jen modlit.

Firem, ktere se na to specializuji je i u nas dost, do google staci zadat
"data recovery".

> T.K.

Adam Pribyl