Proč tolik povyku kolem systemd?

Leonardo leo na matrix-leo.cz
Sobota Říjen 25 22:16:46 CEST 2014

Dne So 25. října 2014 20:57:32 Adam Pribyl napsal(a):

> Diskuse s obdobnymi diskusemi najdete i na ceskych webech, kdekoli je
> zminka o systemd.
Váš příspěvek shrnul všechny konference do jedné za čož Vám děkuji.
> Jinak je vas dotaz na traktat. Cely problem ma tri stranky:
> 1. osobnostni
> 2. principialni
> 3. historickou
>
> ad 1) jsou to problemy v nekompatibilnim chovani nekterych osob s nazory
> jinych, casto se prenasejici az do "boje" kohoutu na smetisti...
>
> ad 2) Pred lety, kdyz koncept systemd vznikal a vytvoril mechanismus
> retezeneho spousteni pres sockety jsem principem teto unixove myslenky byl
> nadsen.
Kvůli tomu jsem si nainstaloval systemd i já.
> [...]
> systemd jeste zustava verny principu jednoduchosti - tedy jednoduche
> nastroje variabilne kombinovatelne, cimz se dosahovalo maximalniho efektu.
> Systemd je proste prisli monoliticky s prilis mnoha funkcemi, ovladany
> prisli uzkou skupinou lidi.
>
> Jako moje vlastni shrnuti vidim nasledujici: Systemd je prilis slozity a
> snazi se vse delat za nas, cimz nam bere svobodu. Reseni technickych
> detailu je pak vedlejsi. Velice bych si pral, aby Debian byl tou pakou,
> ktera systemd zkultivuje, ale obavam se, ze je jiz pozde.
Bohužel Debian nemá kouzelnou hůlku.
Asi se vrátím k sysv-init.

> Adam Pribyl
>

> PS: Vsechny maily do konference dorazili.
To ano, ale kmail je z nějakého důvodu zařadil do jiné složky než jsem je
hledal omlouvám se za komplikace všem v konferenci a Vám děkuji za obšírné a
hlavně srozumitelné vysvětlení, které bych hledal velmi dlouho.

--
 Leonardo
------