Terminálový server

Petr Kristan petr.kristan na epos.cz
Úterý Leden 6 10:47:18 CET 2015

On Tue, Jan 06, 2015 at 09:52:16AM +0100, Petr Klíma wrote:
> [...]
> monitorem a splňuje to naše výkonové požadavky (až na video, ale to
> je mimo pracovní náplň operátorů).
>
> Po přečtení tohoto dokumentu o terminálových OSS technologiích (http://www.montanalinux.org/remote-display-protocols-in-abundance.html)
> jsem trochu skeptický.
>
> Toto mi naopak dalo trochu naděje https://pi-ltsp.net , http://www.uzerp.com/blog/running-raspberry-pis-as-thin-clients-with-ubuntu-14-04-lts/
>
> Stále ale nemám jasno ve dvou věcech:
> Lze po síti transportovat i zvuk?
> Jak je to s bezpečností ? XDMP asi nebude to pravé ořechové ...
Pouzivam ve firme mnoho let http://ltsp.org/
Zvuk jede pres pulse v pohode
Prihlasovani je pres jejich ldm, ktere pouziva ssh. XDMP je taky mozne.

Ale mam pocit ze cim novejsi linux, tim je to horsi. Casto se nepocita
s remote X. Drive fungovaly lokalne USB flashky, ale ted kvuli nejakymu
policykit to prestalo fungovat. Dale je v planu opusteni X a nastup
Wayland & Weston, ktery pokud vim remote ani nepodporuje.

Mel jsem problemy problemy rozjet 3D prostredi - Unity, nebo nove Gnome. Tak pouzivame
Xfce. Ale uz je to dlouho co jsem to zkousel, tak nevim jak je to ted.

> Máte s tématem někdo zkušenosti po SW nebo HW stránce?
>
> Pro mne je například HW omezení fullsize HDMI konektor (mám DVI
> monitory a haldku HDMI->DVI redukcí ...).
Pouzivame PC a na zadne problemy s beznym hardwarem jsem nenarazil.

Petr

--
Petr Kristan
.