F22 problémy - 3D akcelerace desktopu v Plasma 5, kmail, autostart

Tomáš Krbec tomas.krbec na gmail.com
Středa Červenec 8 19:33:18 CEST 2015

Zdravím vespolek,

pomocí fedup jsem upgradoval fedora 21 -> fedora 22, 64bit.
Používám KDE desktop.
Mám tři problémy, otázka je, jestli jsou způsobeny tím, že se nejedná
o čistou instalaci F22, ale o upgrade. Pokud si vzpomínám, tak počítač
je postupně upgradovaný od fedory 17.

Co mne trápí:
1) v kmailu mám nastaveno podepisování pomocí certifikátu (smime), po
upgradu nelze odeslat podepsaný email, jakmile v editačním okně nového
emailu stisknu ctrl+enter, kmail prostě zmizí

2) pro stahování emailů na lokální počítač používám fetchmail. Na jeho
spuštění mám script. Ve F21 jsem v nastavení vyklikal spuštění scriptu
po spustění KDE. Po upgrade se nespustí. I když jsem zjistil, že po
"novu", v KDE5 je to nyní v adresáři ~/.config/autostart, kde se
vytvořil link na můj script. Ruční spuštění funguje, s fetchmail tedy
problém není

3) nedaří se mi rozjet 3D akcelerace desktopu. V F21/KDE4 bylo bez
problémů. Počítač je sice obstarožní, ale grafická karta je AGP Nvidia
6200, nvidia obladač, podle dokumentace by měla podporovat OpenGL 2,
glxinfo hlásí:

OpenGL renderer string: GeForce 6200/AGP/SSE2

OpenGL version string: 2.1.2 NVIDIA 304.125

3D se ale prostě nezapne.

Ohledně bodů 1) a 3) jsem více než týden prohledával internet, ale nic
kloudného jsem nenašel.
Má význam bádat nebo mám zkusit čistou instalaci?

Díky moc

S pozdravem
Tomáš Krbec