Re: F22 problémy - 3D akcelerace desktopu v Plasma 5, kmail, autostart

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Středa Červenec 8 20:26:36 CEST 2015

On Wed, 8 Jul 2015, Tomáš Krbec wrote:

> [...]
>
> Co mne trápí:
> 1) v kmailu mám nastaveno podepisování pomocí certifikátu (smime), po
> upgradu nelze odeslat podepsaný email, jakmile v editačním okně nového
> emailu stisknu ctrl+enter, kmail prostě zmizí
>
> 2) pro stahování emailů na lokální počítač používám fetchmail. Na jeho
> spuštění mám script. Ve F21 jsem v nastavení vyklikal spuštění scriptu
> po spustění KDE. Po upgrade se nespustí. I když jsem zjistil, že po
> "novu", v KDE5 je to nyní v adresáři ~/.config/autostart, kde se
> vytvořil link na můj script. Ruční spuštění funguje, s fetchmail tedy

Zkuste tam ten skript dat primo, samozrejme se spustitelnym priznakem.

> 3) nedaří se mi rozjet 3D akcelerace desktopu. V F21/KDE4 bylo bez
> problémů. Počítač je sice obstarožní, ale grafická karta je AGP Nvidia
> 6200, nvidia obladač, podle dokumentace by měla podporovat OpenGL 2,
> glxinfo hlásí:
>
> OpenGL renderer string: GeForce 6200/AGP/SSE2
>
> OpenGL version string: 2.1.2 NVIDIA 304.125

Pouzivate tedy ovladac nvidia nebo nouveau? nvidia prubezne odstranuje
podporu pro stare grafiky z ovladacu. Zkuste nvidia odinstalovat a pouzit
tak noveau.
Druhym problemem muze byt wayland, ale jak je to v KDE si nejsem jist.

> 3D se ale prostě nezapne.
>
> Ohledně bodů 1) a 3) jsem více než týden prohledával internet, ale nic
> kloudného jsem nenašel.
> Má význam bádat nebo mám zkusit čistou instalaci?

Zkuste live DVD jestli to bude blbnout i na nem. Nejsem si jist ze
preinstalace pomuze. Jaky jste zvolili produkt? Doinstaloval jste patricne
skupiny baliku (kde-desktop, minimal, base...). Kmail zkuste na jinem
uzivateli, pokud by to byl problem Vaseho profilu. Stejne tak kmail pustte
z prikazove radky jestli po "padu" bude videt nejaka chyba (pripadne v
.xsession-errors.. jestli neco takoveho se systemd jeste existuje?).

> Díky moc
>
> S pozdravem
> Tomáš Krbec

Adam Pribyl