Thunderbird a oskliva plaintextizace (OT)

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Středa Červenec 29 12:08:23 CEST 2015

Ahoj vsem, omlouvam se za off topic.

Leta pouzivam Thunderbird a z vetsiny mi vyhovuje. Nicmene rad odesilam
plain text maily, kdyz neni nutne formatovani.

Takze casto na HTML maily odpovidam prevodem odpovedi do plaintextu a pro
to pouzivam bud funkci Rewrap v menu Edit nebo mam implicitne nasteveno, ze
Thunderbird ma pred odeslanim mail editovany v HTML do plaintextu prevest.

Nicmene velmi casto se mi stane, ze prevod do plaintextu prida dovnitr
textu hromadu zalomeni radku a vubec ho dosti rozhazi.

Ilustrace:

http://sandbox.cz/~tuttle/tmp/tb-rewrap.png

Presneji, kdyz pouziju rucni Rewrap pred odeslanim mailu, tak ten neporadek
vidim a pracnou editaci to obvykle muzu ucesat. Kdyz zapomenu a
plaintextizaci provede TB pri odesilani, je pozde a ja pak vypadam jako
trdlo, zejmena kdyz podle tradice odpovidam pod citaci.

Nekdy se mi dokonce stane, ze i kdyz pouziju Rewrap behem editace, mail
ucesu rucne a on vypada pred odeslanim dobre, tak plaintextizace pred
odeslanim *stejnak vlozi do vet nahodile konce radku*! Stava se vam to nekdy?

Predpokladam, ze je to casto dano prasackosti struktury zdrojoveho HTML,
ktere se ciste jen renderuje.

    Poznamka: E-shopy jsou treba schopne poslat zmenu formatovani textu
    *uvnitr* cisla variabilniho symbolu, se kterym jim mate poslat platbu,
    takze TB nebyl schopen to cislo najednou oznacit mysi!

Nicmene si myslim, ze by TB mel spravne priblizit vzhled rewrapnuteho
plaintextu tomu originalu, kdyz uz ho docela pekne zobrazuje.

Vime vsichni, jak jsou vyvojari Mozilla-like veci dynamicti v uznavani a
opravach nedostatku. Vetsinou si tak uzivatele resi potize magickymi
workaroundy nebo vyuzitim polotajnych konfiguracnich nastaveni. Uz jsem tak
dokazal s TB a Firefoxem hodne.

Nepodarilo se mi ale najit k tomuto tematu diskusi. Pokud jste nekdo resili
podobny problem, prosim, podelte se o zkusenosti!

Diky!

--
:  Vladimir Macek  :  http://macek.sandbox.cz  :  +420 608 978 164
:  UNIX && Dev || Training  :  Python, Django  :  PGP key 97330EBD