Re: Spuštění programu v sh nebo bash

Úterý Květen 12 17:32:32 CEST 2015

On Tue, 12 May 2015, Petr Franta wrote:

> Potřebuji spustit na Raspberry PI 2 čtyři instance programu omxplayer
> (přehrávač videa).
> Zjistil jsem, že pokud spustím program z prostředí "/bin/sh" pomocí ...
> nohup omxplayer --win x1,y1,x2,y2 video1.mp4 &
> [...]
> ..., tak se mi spustí jen první dvě instance.

To děláte nějakým skriptem, nebo ty příkazy zadáváte ručně?

> Pokud program spustím z prostředí "/bin/bash", tak se mi zobrazí tři
> videa, ale čtvrté opět nenastartuje.

Pokud byste ty příkazy spouštěl skriptem, tak by to mohlo být tím, že sh a
bash fungují různou rychlostí. Je možné, že se ty přehrávače nějak
poperou, když je spouštíte současně.

Zkusil bych ty příkazy spustit postupně a pomalu s nějakými prodlevami.
Zkusil bych je spustit na popředí (bez nohup a &) z různých terminálů.
Zkusil bych je spustit na pozadí, ale zaznamenat, co vypisují.

On Tue, 12 May 2015, Petr Franta wrote:

> Pokud spustím HTOP, vidím čtyři řádky na kterých jsou vypsány příkazy
> "/bin/sh omxplayer ...", ale pouze dva (pro SH) resp. tři (pro BASH) z
> nich mají nastartovaný podproces omxplayer.

Koukám, že omxplayer je asi shellový skript. Pokud je vidět, jak běží ten
skript (to je asi to zmíněné "/bin/sh omxplayer ..."), ale přehrávač
nikoli, tak to asi visí v tom skriptu na nějakém předchozím příkazu.

Zkuste se podívat na spuštěné procesy něčím jako "ps fax" (vypíše
hierarchii spuštěných procesů) a ps "axl" (u procesů zaseklých v jádře
vypíše, kde v tom jádře visí).

Případně zkoušejte omxplayer spouštět pomocí "sh -x", aby vypisoval, co
provádí.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sais-je?"