HDD zajimavost

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Středa Září 16 11:33:08 CEST 2015

Diky vsem za odpovedi! Reakce nize.

On 12.9.2015 22:20, Václav Ovsík wrote:
> Stav zaruky WD disku lze zjistit na jejich strankach
> https://wdsupport.wdc.com/warranty/warrantycheck.asp?custtype=end
>
> Pro Vase seriove cislo to pise:
> WX21A9294391 	WDBBEP0010BBK-EESN
> 1 TB My Passport 	Out of Limited Warranty 	8/22/2014
> Takze podle WD uz to v zaruce neni :(

To jsem taky prve nasel, ale i kdyz je tam region CZ, nejsem si jist
relevanci toho udaje. Z ceho se odvozuje a jak dlouho trva.

On 13.9.2015 21:09, Adam Pribyl wrote:

> 197 Current_Pending_Sector       1
> znamena, ze system ma jeden sektor, ktery ceka na realokaci, je mozne, ze
> po badblocku uz jich bude vic - provedenim "full formatu" nebo dd
> if=/dev/zero zapsanim null do danych sektoru by mely byt sektory diskem
> realokovany a prejit do:
> 5 Reallocated_Sector_Ct

Diky, zajimave.

> WD dodava, stejne jako kazdy jiny vyrobce disky ruzne "vyladene". Jsou
> zname napr. pripady disku rady "green" ktere se uparkovavaji k
> smrti, coz bude i pripad tohoto disku:
>
> 193 Load_Cycle_Count     735819
>
> reseni je utilita z idle3-tools, ale disk uz je zrejme "vyparkovany".

Tohle jsem necekal! Sila! :-/

Tak vida, jak je tohle tema zajimave i pro ostatni... to jsem rad. Silene
parkovani hlavicek se dotyka mnoha z nas.

On 14.9.2015 22:07, Pavel Kankovsky wrote:
> To, že jsou to 4 bloky za sebou, může být způsobeno tím, že ten disk
> 512 B sektory pouze emuluje, jak ostatně píše i smartctl:
>
> Sector Sizes:     512 bytes logical, 4096 bytes physical
>
> Fyzicky je vadný jen jeden 4096 B sektor, ale to má za následek, že
> se jako vadná jeví osmice logických 512 B sektorů = čtveřice 1024 B
> logických bloků.
>
> To ovšem vede k zjištění, že jsou na tom disku poněkud nevhodným způsobem
> vytvořeny partišny, protože některé linuxové logické bloky v sdb1 jdou
> přes hranici fyzických sektorů. To ještě zhoršuje problémy plynoucí
> [...]

Diky za vsechny tyto zajimave informace.

Pro doplneni: Parcely a XFS si vytvorila ona Samsung smart TV pri initu disku.

> Oprava asi spočívala v tom, že otevřeli krabici a vyměnili vadnou
> komponentu (disk)...

To se mi nezda, protoze jak ukazuje fotka dole v prvnim mailu, S/N na disku
i na krabicce se shoduje. Podle me jsem dostal cely novy vyrobek, protoze
pochybuju, ze by to nekdo prelepoval. Ac teoreticky je mozne, ze vyrobce
dodava s USB disky i stickery na vnejsi kryty.

Kazdopadne reklamaci z ledna 2014 povazuju za vyresenou vymenou a nikoli
opravou, jak mi tvrdili z mallu.cz. A podle vyjadreni dTestu mam sanci na
obnovu zaruky na dalsi dva roky. Cekam ted na vyjadreni mall.cz k rozporu s
datumy.

VM