Ubuntu 14.04 cron-apt odstranil sambu

Václav Ovsík vaclav.ovsik na seznam.cz
Úterý Duben 19 13:04:56 CEST 2016

On Tue, Apr 19, 2016 at 12:23:29PM +0200, Slávek Banko wrote:
> Podle balíčků openchange* usuzuji, že na tom stroji máš SOGo ze zdroje na
> http://inverse.ca/ubuntu. A to bych viděl jako počátek problému. Vývojáři
> SOGo totiž v určitém čase rozhodli, že do svého apt zdroje přidají i sambu,
> aby zajistili verzi 4.1.18. Jenže pak už moc nehledí na to, že po přidání
> balíčků do svého apt zdroje by měli zajišťovat také jejich bezpečnostní
> aktualizace.
>
> Protože u Debianu / Ubuntu v rámci řešení Badlock aktualizovali sambu ze 4.1.x
> na 4.2.x, tak se distribuční balíčky rázem staly novějšími, než build ze
> [...]

No, on se tenhle updaty samby v Debianu moc nepovedl. Jak se sahlo po
nejakem balicku z experimentalu a rebuildnul se pro Jessie, tak v prni
verzi byl prave problem se zavislostmi. Ja jsem samozrejme proaktivne
hned instaloval uz tu prvni verzi a moc nekoukal co odklepavam
a instaloval (pres fabric) vsude a nevsiml jsem si, ze se mi sere balik
samba serveru i tam kde nema byt. Na nekterych serverech byl jenom treba
smbclient nebo cas samby a po upgradu byl vsude samba server :).

Pak hned vydali druhou verzi samby a ta NESLA nainstalovat pres tu prvni
a musel jsem rucne vymlatit balik samba pres
dpkg --purge --force-depends samba
a pak to dorovnat v aptitude rucne na vsech dotcenych serverech.
Problem byl, ze nektery soubor byl v ruznych balicich a neslo to
rozbalit pres puvodni verze :-/.

Tim, ze se nebackportovalo, ale dost neDebianim zpusobem se brala
upstream verze to proste bylo takove zmatene...
--
Zito