KVM - disk, jako image u virtualniho serveru

Čtvrtek Srpen 4 18:18:57 CEST 2016

On Thu, 4 Aug 2016, Petr Podrabsky wrote:

> Jak to byva, pro data dochazi dochazi kapacita. Pridal jsem druhy disk se
> stejnymi parametry, jako puvodni: raw, ext4, stejne velikosti bloku, ....

Určitě jsou tam úplně přesně stejné parametry?

U původního uvádíte velikost 293G a df hlásí užitečnou kapacitu 289G
(skoro 99 %), zatímco nový má mít velikost 450G, ale df hlásí užitečnou
kapacitu jen 394G (88 %). Nemáte na tom druhém mnohem větší počet inodů na
bajt?

> Prekopiroval na novy disk data pomoci rsync-u. V mail serveru jsem se
> podival na oba disky a hele:
>
> /dev/vda1            289G  261G   14G  96% /srv      # maildata.img : maily mail serveru
> /dev/vdc1            394G  345G   30G  93% /srv2     # maildata2.img : novy vetsi disk na maily
>
> Data jsou 1:1 na obou discich a na novem zabiraji vice mista (394GB).

Jak víte, že jsou data 1:1? Kontroloval jste to, nebo předpokládáte, že
to rsync zkopíroval správně?

Pokud to není různou velikostí bloku, tak mne ještě napadají dvě další
možnosti:

1. V původních souborech byly díry, které žádný prostor nezabíraly, ale
rsync je při kopírování proměnil na skutečné bloky vyplněné nulami.

2. Některé původní soubory měly víc hardlinků a rsync je při kopírování
namnožil.

> Mate nejaky napad, co by to mohlo byt? Jedine, co mne napadlo jsou jedine
> nejaka rsync data, ale ze by zabraly tolik?

Pokud vím, tak rsync žádná (meta)data pro svou potřebu nikde neukládá.
(Některé jiné programy ano, např. unison, pokud se nepletu, ale rsync ne.)

PS: Při správném nastavení by mělo jít přidávat diskový prostor a
nafukovat souborový systém za provozu.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sais-je?"