KVM - disk, jako image u virtualniho serveru

Petr Podrabsky petrpo na gmail.com
Čtvrtek Srpen 4 21:43:28 CEST 2016

Je to bohuzel zdedena konfigurace. Moc lidi v okoli nemam, kteri s KVM
pracuji a tak se snazim cist, jak maji ostatni KVM nainstalovane, abych to
zlepsil. Mozne by stalo zato shrnout stavajici konfiguraci KVM

1 KVM server + 3 VM

virtual mail server
- image file pro OS
- image file pro data
virtual web server
- image file pro OS
- image file pro data
virtual db server
- image file pro OS
- image file pro data

Co jsem zatim zjistoval, tak komunikace v ramci VM mezi OS a bude mit vliv
na IO operace. Dale si myslim, ze web by mohl byt dohromady s mail serverem
(dalsi uspora IO operaci), jelikoz je potreba z webu posilat emaily. Zde je
to mezi VM reseno pomoci ssh redirectu portu 25 na mail server. To jsou ve
zkratce ty nejzasadnejsi veci, ktere si myslim, ze by se daly vylepsit.
Vzhledem k IO operacim si myslim, ze nema smysl mit specialni image pro
vsechny virtualy pro data.

Zvetseni velikosti je vsude doporucovane pri vypnuti VM, coz pro klienty
znamena vypadek sluzby. Pokud by se kopirovaly data o velikosti stovek GB,
jednalo by se o hodinovy vypadek a to nejde.

Budu vdecny za pripadna doporuceni nebo popostrceni, jakym zpusobem s
virtualy zachazite.

Petr