kopie disku na disk

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Úterý Srpen 23 11:08:41 CEST 2016

On Tue, 23 Aug 2016, Petr Franta wrote:

> Také se přikláním k programu gparted. Po tom co jsem objevil kouzlo gparted
> na usbčku (http://gparted.org/livecd.php), kde se vybere zdrojová partition
> a příkaz copy, na cílové partiotion zase paste, a pak roztažení na
> požadovanou velikost. gparted spustí všechny potřebné příkazy. Není to sice
> tak "sexy" jako přes příkazovou řádku, ale vizualizace má také své kouzlo
> :-)
>
> Petr

Jo, pokud se nic nepokazi cestou - pak clovek nevi, kde to skoncilo.

Reseni je vicero - dd, tar paartimage atd. K roztahnuti partition je
potreba rici, ze resize2fs je jen pro "ext" souborove systemy, jine FS
maji jine nastroje. Pokud by clovek nahodou pri kopirovani chtel zmenit i
typ souboroveho systemu je nejlepsi prenest pres tar s patricnymi
parametry.

Adam Pribyl