Systemd odpojuje disk pod rukama

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Pondělí Říjen 3 13:02:29 CEST 2016

Dne po 3. října 2016 Jan Kasprzak napsal(a):
> 	Dobry den,
>
> Jan Kasprzak wrote:
> [...]
>
> : Zda se, ze systemd si dela z radku ve fstabu vlastni unit
> : "ceph2.mount", ktery pak sam odpoji:
> :
> : # journalctl -u ceph2.mount
> : Oct 03 09:55:53 cephhost.fi.muni.cz systemd[1]: Unit ceph2.mount is
> : bound to inactive unit
> : dev-disk-by\x2duuid-ab45687c\x2dee65\x2d4bcd\x2d8269\x2dded1 Oct 03
> : 09:55:53 cephhost.fi.muni.cz systemd[1]: Unmounting /ceph2... --
> : Subject: Unit ceph2.mount has begun shutting down
> [...]

Hezké, chtěl jsem napsat, že při nesmyslném chování systemd jsem obvykle
také použil: systemctl daemon-reload, aby si ráčil všimnout změn. A jak
vidím, je to asi podobný případ. Jen je podivnější v tom, že když je
mount nastavený na UUID, tak by mu změna vlastního jména zařízení mohla
být ukradená... ale jak se zdá, i to bere jako změnu, kvůli které touží
po daemon-reload. Fakt báječný kus software...

--
Slávek