Systemd odpojuje disk pod rukama

Pondělí Říjen 3 16:50:25 CEST 2016

On Mon, 3 Oct 2016, Jan Kasprzak wrote:

> # journalctl -u ceph2.mount
> Oct 03 09:55:53 cephhost.fi.muni.cz systemd[1]: Unit ceph2.mount is bound to inactive unit dev-disk-by\x2duuid-ab45687c\x2dee65\x2d4bcd\x2d8269\x2dded1

Podle mne je chyták v tom, že systemd nevzal na vědomí, že UUID je teď na
jiném zařízení a že to zařízení už funguje.

Co na ten dev-disk... vypíše v různých fázích vývoje systemctl status
a/nebo systemctl show?

A co na to udevadm monitor? Bylo původní zařízení udev-ovsky odpojeno,
nebo tam visí jako zombie?

Jsou tam nějaká divné čachry, že se vyrobí jakoby jeden hlavní device unit
pro jméno odpovídající cestě v /sys, a pak jakési sekundární unity pro
ostatní názvy, včetně např. těch uuidových.

Je možné, že se nějak správně nezúřaduje, že se to má ta sekundární unita
oživit pod stejným jménem ale pro jiné zařízení.

(A daemon-reload nejspíš unity pro připojená zařízení postaví znovu na
zelené louce, což způsobí, že se to vzpamatuje.)

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sais-je?"