Systemd odpojuje disk pod rukama

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Říjen 4 10:11:54 CEST 2016

Pavel Kankovsky wrote:
: On Mon, 3 Oct 2016, Jan Kasprzak wrote:
:
: ># journalctl -u ceph2.mount
: >Oct 03 09:55:53 cephhost.fi.muni.cz systemd[1]: Unit ceph2.mount is bound to inactive unit dev-disk-by\x2duuid-ab45687c\x2dee65\x2d4bcd\x2d8269\x2dded1
:
: Podle mne je chyták v tom, že systemd nevzal na vědomí, že UUID je
: teď na jiném zařízení a že to zařízení už funguje.
:
: Co na ten dev-disk... vypíše v různých fázích vývoje systemctl
: status a/nebo systemctl show?
:
	No, ja jsem tedka dal ten daemon-reload, abych se pohnul dal.
Podivam se pri pristim vyskytu chyby.

: A co na to udevadm monitor? Bylo původní zařízení udev-ovsky
: odpojeno, nebo tam visí jako zombie?

	Podle me se to zarizeni v tomto konkretnim pripade stihlo
pripojit znovu nejak dost brzo, protoze mu kernel pridelil jmeno
sdc misto sdb. Standardne pokud vyhodim disk a kernel uz po nem
nema ani stopy, prideli mu po vlozeni zpatky jmeno sdb.

: Jsou tam nějaká divné čachry, že se vyrobí jakoby jeden hlavní
: device unit pro jméno odpovídající cestě v /sys, a pak jakési
: sekundární unity pro ostatní názvy, včetně např. těch uuidových.
:
: Je možné, že se nějak správně nezúřaduje, že se to má ta sekundární
: unita oživit pod stejným jménem ale pro jiné zařízení.
:
: (A daemon-reload nejspíš unity pro připojená zařízení postaví znovu
: na zelené louce, což způsobí, že se to vzpamatuje.)

	Jo, takhle nejak si to vykladam. Ale clovek by rekl, ze udev do sebe
pohltili presne z tohoto duvodu, aby se podobne nekonzistence mezi udevem
a systemd nestavaly. Zkousel jsem treba i "udevadm trigger", ale nepomohlo to.
Proste symlink v by-uuid byl na nove zarizeni, ale systemd si stale myslel,
ze je jeste to stare aktivni.

	No ale z hlediska uzivatele/usability
je to bug jaxvinja, protoze prece kdyz tam prikaz mount, tak ocekavam
ze bude namontovano (zvlast kdyz prikaz mount skonci bez chyby).

	Ostatne, proc vlastne systemd odmontovava svazky jejichz disk
zmizel? Nemel by ten svazek zustat primontovany a vracet nejake to ENXIO
nebo ENODEV?

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |