ups - 3 serveri

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Sobota Říjen 8 19:50:51 CEST 2016

On Sat, 8 Oct 2016, Petr Simek wrote:

> [...]
> je napajeni OK (dela si nejake pravidelne testy) a zaroven si pri tom
> zmenila MAC adresu na nejakou jinou. Nechapal jsem, ale nevadilo mi to.
>
> Pak to same udelala i druha HS500 - spatna baterie, autotest -> vypadek.
> No a taky si zmenila MAC adresu - na tu samou jako ta prvni ! A neda
> se to opravit. Dve UPS na stejne siti se stejnou MAC to uz mi vadilo.
>
> Takze jsem kvuli tem smejdum musel udelat dalsi vlan a pustit tam jinou
> sit abych mohl UPS dal monitorovat. APC uz nikdy. Baterii trvale prebiji,
> do dvou let je kaput a pak nasleduje vypadek.

Proto psal kolega starou APC BackUPS... nelze si na ni stezovat.

> Eaton jsem mel za standard kvality, ale ted uz si nejsem jisty nicim.

Bohuzel vsechny "smart" UPS jsou k zlosti. Pouzivame nekolik typu Eaton.
Nektere jsou optimalizovane na Windows a bez jejich driveru se neustale
odpojuji a pripojuji (myslim na USB). Dal mame vetsi serverovou UPS ktera
ma tri zvlast vypinatelne okruhy, webove rozhrani atd.. neda se na to
spolehnout. Uz nekolikrat jsme po vypadku museli restartovat UPS, aby
nabehly servery, vypinani okruhu je choaticke. Pak mame "hloupe" rackove
UPS a ty zase neuveritelne topi...

Driv nam APC umiraly akorat na nafoukle baterky, ale aspon se na ne dalo
spolehnout. Jinak apcupsd mohu prohlasit za celkem spolehlivy a funkcni.
Eaton ma pro linux take cosi, ale instaloval jsem to jen jednou a zase
jsem to rychle odklidil, takze se pouziva vetsinou NUT. V nem je pro Eaton
vicero ruznych ovladacu (jeste tim, ze koupili MGE), clovek casto nevi co
za typ ta jeho Eaton UPS vlastne je.

Adam Pribyl