ups - 3 serveri

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Pondělí Říjen 10 15:27:58 CEST 2016

v textu...

On 10.10.2016 10:38, Petr Simek wrote:

> Mel jsem Eaton za standard kvality ale uz ani tim si nejsem jisty. Mam tu
> Eaton 5130 - pri kontrole baterii se mi povedlo ulomit drat od konektoru
> takze baterie nebyly pripojene - eaton ukazoval "battery OK plne nabite",
> vubec mu nevadilo ze je nema. Ale aspon je neprebiji a vydrzi tam 5 let
> i s nejakou zbytkovou kapacitou.

Bohuzel ty baterky napeti drzely, takze upska pasivne nemohla vedet, ze
je zle. Po odpojeni baterii si stezovat zacala. Po odpojeni napajeni
nestihla poradne ani pipnout. Me spis vadilo, ze tvrdi ze vydrzi hodinu
i kdyz jsem ji dvakrat nebo trikrat takhle umrtvil. Asi se s timdle
pripadem poruchy baterii nepocita (2 vadne z sesti). Hold tam nedelame
testy odpojenim.

Ted se snazim zakaznikum cpat 5P / 5PX a zatim dobry. Ale je to moc
kratce na dlouhodoby poznatek.

> Kolega mel taky tenhle typ, po vypadku davala proud, po vybiti baterek
> zdechla a od te doby uz nezalohuje - baterky OK ale uz z nich pri vypadku
> nejede. Mistni autorizovany servis nic, prazsky autorizovany servis nic,
> nabidli kompletni vymenu desek elektroniky v cene nove UPS.

Prave ze u tech eatonek je hloupe, ze je moc lidi nepouziva, takze od
nich nejsou proflaknuta schemata a podobne. Ale zatim takto fatalne
zadna nedopadla. Do te 9130 se daly nove baterie a upgradnul se firmware
tak uvidime zas za dva roky. "Bohuzel" nevyhoda toho ABM je, ze si
nedela zatezovy selftest jako APC (ale tusim, ze to jde s nejakym
duraznym varovanim vypnout).

> Mam tu velkeho Eatona 9355 zatim OK , prezil dokonce i servisni prohlidku
> (coz treba Altron uplne ne - po tydnu po profylaxi v nem odesla ridici
> deska elektroniky, pochopitelne to s tim nesouviselo ?@!) ale zase si
> jeste nijak zvlast nezamakal protoze je za DA, takze i pri delsim
> vypadku pracoval tak 2x2minuty a pri profylaxi test na baterky trva
> max 10minut..

Mam tu SmartRT 5000XL s vagonem baterii (2x 16x 17Ah), umi to drzet 2kW
po dobu asi dvou hodin ;-) Hold DA nam nikdo neda :-( Na to mame prilis
malo vypadku.

> Nevim, ale podle mne by server (stejne jako PC) mohl vydrzet tech 10ms
> bez proudu. Mam na stole BackUPS 650 a funguje a baterky nenici.

Nejde o mezeru v napajeni, to ani tak problem neni. Jde o pretizeni
menice v UPS kvuli PFC ve zdrojich. Cim novejsi zdroj, tim je to nejake
vic agresivni. Bohuzel ty non-sinus UPSky se s tim blbe vyrovnaji a
padaji do pretizeni. Cim mensi "vykon" UPS tim je to horsi. Me dokonce
nefungovala ani BackUPS RS 1500. Musel jsem poridil smartku.

Nehlede na ty vlastnosti odpozdenych startu, prepinani AVR a podobne
uzitecnosti.

> Mam par SmarUPS 700i - hrozna vec - do baterek trvale pere skoro amperu
> takze jsou pekne teple, do dvou let je po nich. Nekdy je nafoukne tak
> pekne, ze to nejde vyrvat ven.

Tak todle je dedecek automobil, spis na ni bude neco spatneho. Na me
750XL se to nedeje, klidovy proud tam byl maly co si vzpominam, ze jsem
meril (pripojeny 3x 2x 40Ah). Baterky pokud lze, davam ven, tam se muzou
nafukovat jak chteji. Ono je taky problem i s kvalitou tech baterek.
Zkousime ted nakupovat nejake lepsi s udavanou zivotnosti 10-12 let, tak
se me pak zeptejte :-)

Tak me napada, nehreji ty baterie? 1A, to je muselo dost krute a rychle
prebijet. Jake tam bylo napeti na bateriich?

> Stara APC 5000 (ne-smart) vcelku ujde - baterie tam vydrzi obvyklych
> 5 let a ma v sobe docela dost baterek na velikost skrine (tusim 8x7Ah).

Ja ted vytahoval nenafouknute baterie od zakaznika ze Smart 1500. Podle
datumu vyroby tam byly 6 let (2x 17Ah). Docela jsem na to koukali,
protoze to se nestava.

> Cokoliv "smart" od APC je pruser..

To bych urcite nerekl ackoliv maji sve zvlastnosti.

> Mimochodem - neznate nejakou UPS ktera je na maly vykon ale ma hodne
> baterii ? Neco pro zalohovani odlehlych instalaci routeru apod.
> Vetsina UPS je navrzena na delku chodu pri plnem vykonu tak 5-10 minut
> a pro delsi casy (vic baterek) je treba zbytecne nakupovat i vyssi vykon
> ktery neni zapotrebi. Idealne neco co neni v RACKovem dlouhem provedeni
> ale vejde se i do melkych skrini.

...a zaroven aby nestaly dardu? Bohuzel ne, jedina alternativa jsou
bazarove Smart 1500, nebo Smart 750XL (uvnitr totez). Smart 1000 vhodne
nejsou neb nemaji uvnitr ventilator. Bohuzel ani jedna z nich velikostne
neni vhodna do malych krabic :-(

Videl jsem nekoho provozovat Smart 750 (non-XL) s 2x 100Ah baterkama,
ale to bych urcite nedelal - to trafo vevnitr neni na tak dlouhou dobu
tepelne dimenzovano.

Snazime se jit spis cestou non-230V pro telco veci (24V/48V), ale
bohuzel neni cas to poskladat do nejakeho celku za co by se clovek
nestydel :-(

> JU                           |
> |
> psimek na jcu.cz                              |

Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] ya.bofh. cz>
http://ya.bofh.cz/ | jab: yanek [at] mitranet. cz
"Maybe one day you will learn that your way is not the only way."
                                        Opher [StarGate: The Nox]