ups - 3 serveri

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Říjen 10 10:38:44 CEST 2016

On Mon, 10 Oct 2016, Jan 'yanek' Bortl wrote:

> Tu posledni vetu vsak nechapu, co s tim ma co delat Eaton? Zatim na pomyslnem

Mel jsem Eaton za standard kvality ale uz ani tim si nejsem jisty. Mam tu
Eaton 5130 - pri kontrole baterii se mi povedlo ulomit drat od konektoru
takze baterie nebyly pripojene - eaton ukazoval "battery OK plne nabite",
vubec mu nevadilo ze je nema. Ale aspon je neprebiji a vydrzi tam 5 let
i s nejakou zbytkovou kapacitou.

> zebricku je mam daleko pred APC. Ale uz taky zklamali. Online upsce (model
> 9130) odesly baterky (nejspis kvuli teplu), upska pri vypadku el. sla
> okamzite do tmy, po nabehnuti stale tvrdila, ze umi jet hodinu.

Kolega mel taky tenhle typ, po vypadku davala proud, po vybiti baterek
zdechla a od te doby uz nezalohuje - baterky OK ale uz z nich pri vypadku
nejede. Mistni autorizovany servis nic, prazsky autorizovany servis nic,
nabidli kompletni vymenu desek elektroniky v cene nove UPS.

Mam tu velkeho Eatona 9355 zatim OK , prezil dokonce i servisni prohlidku
(coz treba Altron uplne ne - po tydnu po profylaxi v nem odesla ridici
deska elektroniky, pochopitelne to s tim nesouviselo ?@!) ale zase si
jeste nijak zvlast nezamakal protoze je za DA, takze i pri delsim vypadku
pracoval tak 2x2minuty a pri profylaxi test na baterky trva max 10minut..

> Ohledne toho co tu nekdo zminoval, tak APC Back-UPS CS 500 k serveru moc
> nepatri, muzete mit potize s prepinanim chodu na baterky. Zkuste nekde sehnat

Nevim, ale podle mne by server (stejne jako PC) mohl vydrzet tech 10ms
bez proudu. Mam na stole BackUPS 650 a funguje a baterky nenici.

> spis APC Smart 750 (pripadne 1000,1500), ty se prodavaji pouzite za par
> tisicikorun a jsou vcelku spolehlive a vhodne k vasemu ucelu.

Mam par SmarUPS 700i - hrozna vec - do baterek trvale pere skoro amperu
takze jsou pekne teple, do dvou let je po nich. Nekdy je nafoukne tak
pekne, ze to nejde vyrvat ven.

Stara APC 5000 (ne-smart) vcelku ujde - baterie tam vydrzi obvyklych
5 let a ma v sobe docela dost baterek na velikost skrine (tusim 8x7Ah).
Cokoliv "smart" od APC je pruser..

Mimochodem - neznate nejakou UPS ktera je na maly vykon ale ma hodne
baterii ? Neco pro zalohovani odlehlych instalaci routeru apod.
Vetsina UPS je navrzena na delku chodu pri plnem vykonu tak 5-10 minut
a pro delsi casy (vic baterek) je treba zbytecne nakupovat i vyssi vykon
ktery neni zapotrebi. Idealne neco co neni v RACKovem dlouhem provedeni
ale vejde se i do melkych skrini.