CEPH?

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Říjen 18 10:56:57 CEST 2016

Adam Pribyl wrote:
: Nikdo neopovedel, zkusenosti nemam, ale na Linuxdays 2016 byla na
: toto tema prednaska. Mela by byt dostupna na AVC, tak treba tam neco
: zajimaveho nejdete.

	Videl jsem slajdy, a moc me to nezaujalo. Na zaklade slajdu
mi to prislo zhruba ve stylu "autorovi se rozpadl CEPH FS a ted je
nastvany". Zaznamenal jsem tam prohlaseni typu "kdyz prijdete o vsechny OSD,
tak se CEPH rozbije", coz je teda velke prekvapeni :-)

	U me se zatim :-) CEPH nerozbil, ale pouzivam v podstate jen
vrstvu RADOS, ne CEPH FS ani ten S3/SWIFT interface (radosgw).
Na druhou stranu jsem to dal asi na 25 vyrazenych stroju s cca 50
vyrazenymi disky, ktere jsou pouzite natvrdo bez jakehokoli RAIDu,
a v prvnim cca mesici mi odchazel tak jeden disk za dva dny. Nektere disky
jsem projel pres badblocks -w, aby tam byla cerstve zapsana data, a cast
z nich se zase rozbehla. Jinak byly uplne vypadky, castecne vypadky,
vadne sektory, atd. Nenarazil jsem zatim na situaci, kdy by se z tohoto
CEPH nevzpamatoval nebo kdy bych prisel o data. Z meho pohledu tedy super,
minimalne vrstva RADOS mi prijde fakt robustni. Doufam, ze jsem to nezakrikl :-)

	Toz tak.

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |