Do kontejneru s nimi? :-)

Petr Štetiar ynezz na true.cz
Čtvrtek Září 8 13:01:10 CEST 2016

Jan Kasprzak <kas na fi.muni.cz> [2016-09-07 14:38:03]:

> Taky uplne nepotrebuju nemennost kontejneru, ktere poskytuji nektere
> kontejnerove systemy. Napriklad bych rad umel aktualizovat sluzby
> uvnitr kontejneru rychleji nez build+deploy nove verze kontejneru.
> Napriklad pres git pull (+ pripadne reload aplikace napsane ve skriptovacim
> jazyce).

Kdyz to hodne prezenu a zjednodusim, tak kontejnery jsou jen "buzzword" a
Docker, rkt & spol. jsou jen UI pro snadnejsi praci nad jmennymi prostory v
kernelu. Docker se snazi delat spousty dalsich veci, je to takovy systemd :-)
Jinak to jde vse udelat i pekne rucne, pokud se nekdo nudi. Kdo se nenudi, tak
pouzije nejake UI.

Pokud kaslu na nemennost toho reseni, tak mi v kontejnerech taky bezi treba
cron-apt at nedelam kvuli kazde aktualizaci novy kontejner.

Jinak k tomu Gitu, pokud mam treba tohle v Dockerfile:

	ENV FR_GIT_REV release_3_0_11
	WORKDIR /src
	RUN \
		git clone --depth 1 https://github.com/FreeRADIUS/freeradius-server.git && \
		cd freeradius-server && \
		git fetch --tags && \
		git checkout -b ${FR_GIT_REV} ${FR_GIT_REV} && \
		git reset --hard

a pak si treba zmenim jenom to FR_GIT_REV na release_3_0_12, tak ten rebuild
kontejneru bude rychly jako jsou ty Git prikazy a nasledne build prikazy atd.
Docker proste nebude sestavovat znovu cely kontejner. Dle meho nepujde poznat
moc rozdil mezi rucnim fidlanim uvnitr kontejneru a 'make build run' build
noveho kontejneru. Teda pujde poznat rozdil, mit vsechno jen v tom Dockerfile
a Gitu usetri hodne casu.

> 	Pouzivate kontejnery? Myslite, ze by nektery kontejnerovy system
> 	splnoval vyse uvedene pozadavky?

Pouzivam Docker i nejake kontejnery v produkcnim prostredi, ale bez tech
doplnku jako swarm atd. a myslim si, ze to zminovane pozadavky splnuje.

-- ynezz