Do kontejneru s nimi? :-)

Petr Štetiar ynezz na true.cz
Úterý Září 13 12:12:21 CEST 2016

Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> [2016-09-10 12:21:01]:

> jakou zásadní výhodu má třeba takový Docker v porovnání s virtuálním
> strojem,  zejména když už mám jednou zmáknutou automatizaci vytváření nových
> vm.

To je asi ta odpoved. Nejspise existuji skupiny lidi, ktere nechteji resit
nebo neumi dostatecne spolehlive vyresit vytvareni novych VM podle svych
potreb a predstav.  Docker proste zmaknul jednoduche vytvareni a sdileni
kontejneru - vse pres jeden Dockerfile (skoro).

Zasadni vyhoda je rychlost, nizsi rezie, reprodukovatelnost. Pokud neresime
primo baremetal zelezo, tak je myslim hovadina spoustet virtual ve virtualu
jako nabizi AWS nebo GCE (pokud to vubec pujde). Ok, tam treba pujde rovnou
pustit uz vlastni image pro KVM (i kdyz to ma asi taky sve mouchy, kernely
nepodporovane na strane poskytovatele hypervizoru apod.)

Kazda technologie ma sve pro a proti, nekomu vyhovuje vetsi pocit bezpeci pres
izolaci hypervizorem, nekdo radeji rychlost, relativni jednoduchost a nizsi
rezii.

-- ynezz