Linux ako Terminal Server - pouziva to niekto?

Petr Pisar petr.pisar na atlas.cz
Středa Září 28 08:34:27 CEST 2016

On 2016-09-27, Michal Rybarik <michal na rybarik.sk> wrote:
> My totiz takto na terminal serveri bezime uz vyse 12 rokov, ale s kazdym
> dalsim upgradom (novsia distribucia, novsie KDE) je to horsie a horsie.

Vitejte ve svete moderniho desktopu, kde X11 po siti je povazovano za
uchylku, kterou je treba ignorovat. Proto se dnes fonty zasadne
vykresluji na strane klienta a na server se tahaji coby bitmapy, proto
se vse vykresluje pres OpenGL, ktere po siti nema smysl, proto se
pouzivaji kompozitory s uzasnymi efekty, proto je X11 zastarala
technologie, kterou se Gnome i KDE snazi vytlacit Waylandem, kde nic
takoveho nefunguje z principu, proto zadny novy display manager neumi
XDMCP.

Jinak receno, ano, je to horsi a horsi a vyvojari desktopu to povazuji
za pokrok. Jako nahradu nabizeji VNC (bitmapy), pripadne Spice (bitmapy
a video).

Kdysi jsem provozoval tenke klienty a krome velmi slozitych grafickych
programu plnych bitmap fungovaly uspokojive rychle. Mnohem rychleji, nez
kdybych se je pokousel spoustet na onech klientech primo. Dnes se pomalu
bojim pustit jednu aplikaci pres SSH, ze mi spadne kvuli chybejici
sdilene pameti.

-- Petr