Linux ako Terminal Server - pouziva to niekto?

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Středa Září 28 14:04:25 CEST 2016

On Wednesday 28 of September 2016 08:34:27 Petr Pisar wrote:

> Vitejte ve svete moderniho desktopu, kde X11 po siti je povazovano za
> uchylku, kterou je treba ignorovat. Proto se dnes fonty zasadne
> vykresluji na strane klienta a na server se tahaji coby bitmapy, proto
> se vse vykresluje pres OpenGL, ktere po siti nema smysl, proto se
> pouzivaji kompozitory s uzasnymi efekty, proto je X11 zastarala
> technologie, kterou se Gnome i KDE snazi vytlacit Waylandem, kde nic
> takoveho nefunguje z principu, proto zadny novy display manager neumi
> XDMCP.
>
> Jinak receno, ano, je to horsi a horsi a vyvojari desktopu to povazuji
> [...]

Dost mi to připomnělo dobu, kdy jsem před lety na postarším stroji řešil
aktualizaci z Lennyho na Squeeze, kde poprvé nebylo KDE3. A tak jsem se
rozhodl zkusit báječné moderní KDE4. Nadvakrát jsme hardware toho stroje
kompletně obměnili za novější, aby byl výkon KDE4 jakž takž srovnatelný s
předchozím KDE3. Ale stále to nebylo to pravé ořechové.

Proto jsem byl rád, že mimo báječného krásného moderního KDE4 je tu stále
i zcela nemoderní klasické Trinity, pokračující ve směru původního KDE3.
Trinity se stále drží klasických způsobů, včetně "zastaralého" X11. Proto
jsem v té době přešel z KDE3 na Trinity a nemám důvod to měnit.

--
Slávek