<SOLVED> Re: ibus, japonština, netbeans

Josef Leo Bureš leo na matrix-leo.cz
Pondělí Duben 17 20:25:25 CEST 2017

Dne Po 17. dubna 2017 17:05:46, Jan Kasprzak napsal(a):
> 	Reseni problemu neznam, ale pokud to necemu pomuze,
> overil jsem prave, ze ve Fedore 25 mi to funguje i v LibreOffice
> (NetBeans nemam), a samozrejme i v Terminalu (XFCE4) a Firefoxu.
> Jako vstupni metody v iBus preferencich mam tyto:
>
> - English - English (US)
> - Japanese - Anthy
>
> Mozna chybi ibus plugin do prislusneho toolkitu? Ja mam nainstalovano toto:
>
> $ rpm -qa | grep -i ibus | grep -v vse_co_nesouvisi_s_ibusem
> ibus-gtk2-1.5.14-5.fc25.x86_64
> ibus-hangul-1.5.0-6.fc24.x86_64
> ibus-libpinyin-1.8.92-1.fc25.x86_64
> [...]
Bohužel některé balíčky jsou pouze ve Fedoře, nikoliv D8. Jinak mám
nainstalovány všechny balíčky s ibusem.
Nicméně přivedl jste mě na myšlenku trochu se podívat konfiguraci systému a do
.xsession-errors (zde jsem nezjistil nic mimořádného), ale za .bashrc skrýval
překvapení v podobě tohoto: export GTK_IM_MODULE=ibus
                                          export XMODIFIERS=@im=ibus
                                          export QT_IM_MODULE=ibus
Změna nastala, až když jsem všechny řádky s exporty zakomentoval a restartoval
XS.
Avšak zmíněné proměnné se nastavují dál na zadané hodnoty, což mě včíl
netrápí, protože můžu psát kanji v NetBeans atd. a to vlastně šlo.
Děkuji za nakopnutí.
さようなら
-----
Josef Leo Bureš
P. S. Taková ptákovina a jak to dokáže člověka potrápit.