Postfix posila "Successful Mail Delivery Report"

Tomas Macek macek na fortech.cz
Pondělí Srpen 7 07:10:13 CEST 2017

On Sun, 6 Aug 2017, Vláďa Macek wrote:

> [...]
>
> Spammerske maily, ktere se dostaly dovnitr serveru, zrejme nekdy vyzaduji
> DSN o uspesnem doruceni, jak jsem dohledal, zrejme pomoci volby
> "NOTIFY=SUCCESS" v obalce.
>
> Obecne nemam rad potvrzovani dorucovani e-mailu. Pro vypnuti se doporucuje
> toto nastaveni:
>
> smtpd_discard_ehlo_keywords = silent-discard, dsn
>
> V docu http://www.postfix.org/DSN_README.html se pise:
>
>    Unfortunately, disallowing "success" notification requests requires
>    disallowing other DSN requests as well.
>
> Pouzivate nekdo uvedene nastaveni a jake neblahe postranni efekty jste

Mám tu stejný problém a další ho mají taky, viz jinej dred v diskusi zde.
Ti spameři Vám tam ale nejspíš posílají následovný, stejně jako mně:

NOTIFY=SUCCESS,FAILURE,DELAY

Podle mého ne zrovna ideální chování se dá trošku usměrnit dle té
dokumentace nastavením alespoň toho, že z mynetworks nebo lokálních sítí
to omezené nebude.

Jinak doc říká taky:

---
Remote senders lose very little: they can no longer specify how Postfix
should report delayed or failed delivery.
---

Ptal jsem se v postfix-users, nakolik je normální podle nich, že by
mailserver neposlal doručenku o nedoručitelnosti emailu ("FAILURE"), ale
jednoznačné odpovědi jsem se nedočkal.
Taky netuším, jestli by to v tu chvíli poslalo nedoručenku o třeba
překročené kvótě - jestli to taky spadá do toho FAILURE. Ale asi to do
toho spadá, takže to hádám nepošle taky.

Tomáš