rpmbuild a "el7_4" v release

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Srpen 21 10:57:19 CEST 2017

Jaroslav Aster wrote:
: On Fri, 2017-08-18 at 12:40 +0200, Pavel Kankovsky wrote:
: > On Thu, 17 Aug 2017, Jan Kasprzak wrote:
: >
: > > kdyz vezmu distribucni src.rpm, ktery distribuce pojmenuje
: > >
: > >       <balik>-<verze>-15.el7_4.src.rpm,
: > >
: > > a zkusim tento balik zkompilovat
: > > pres rpmbuild --rebuild na RHEL 7.4, dostanu vysledne binarni
: > > baliky pojmenovane
: > >
: > >       <balik>-<verze>-15.el7.x86_64.rpm.
: > >
: > > (zmena je el7_4 -> el7). Je to asi pochopitelne, protoze podle
: > > rpmbuild --showrc | grep dist mam "dist  .el7". Proc tomu tak je,
: >
: > Hádám, že ve .spec je něco jako Release: 15%{dist}.
: >
: > Distribuční balíky se nejspíš kompilují na nějaké farmě, kde je
: > %dist
: > nadefinováno jinak než v /etc/rpm/macros. Dost možná mají pro každou
: > subverzi distribuce jiné buildovací prostředí a rozlišují je různými
: > disttagy.
: >
: > > resp. proc se system sam pri upgradu na 7.4 nenastavil tak, aby
: > > se spravne generovaly i Release v rpmbuildu?
: >
: > Možná to nikoho nenapadlo. A možná napadlo a úmyslně to nechali
: > odlišné,
: > protože "el7_4" indikuje přesně definované buildovací prostředí pro
: > 7.4
: > které nemusí být totožné s tím, co vznikne instalací této verze.
: >
: > Ale to jsou jen spekulace, autoritativní odpověď by musel dát někdo,
: > kdo
: > vidí, co se schovává pod červeným kloboukem. :)
:
: Jak funguje to buildovaci prostredi presne nevim, nejsem package
: maintainer, ale co se tyka oznaceni, tak el7_4 znamena, ze balicek
: nebyl vydan v klasickem vydani (y-stream), ale byl vydan mimo klasicke
: vydani (z-stream/async). Napr. balicky, ktere se pripravuji pro rhel7.4
: maji oznaceni el7, ale balicek, ktery vznikne po vydani rhel7.4 a ma
: jit do rhel7.4 ma oznaceni el7_4. Stejne tak muze vzniknout balicek,
: ktery ma jit do rhel7.3 a bude mit oznaceni el7_3. Prijde mne to spise
: jako takove "administrativni" pojmenovani, pro odliseni na prvni
: pohled.
:
: To, ze balicek, ktery si rucne kompiluji na rhel7.4 ma oznaceni el7 je
: podle me spravne.

	OK, diky za vysvetleni.

	Memu estetickemu citeni se prilis nelibi, kdyz vezmu src.rpm
ktere ke me prislo jako el7_4, binarni rpm se taky jmenuje el7_4,
ale vysledkem rebuildu na 7.4 je balik jineho jmena. No co uz,
se s tim smirim. Snad mi to yum nepreplacne.

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |