Kdenlive změna framerate

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Prosinec 1 10:40:43 CET 2017

	Dobrý den,

kdo používáte kdenlive: nějakým omylem jsem začal pracovat na projektu,
u kterého jsem nastavil rozlišení a framerate jiné než jsem chtěl
(a zejména jiné než jsou zdrojová videa). Projekt už mám v podstatě
sestříhaný, několik hodin práce. Jde tohle ještě nějak změnit bez
ztráty dat?

	Zkoušel jsem Project -> Project settings, a tam to změnit.
Tohle mě varovalo, ať si radši uložím práci. Což jsem naštěstí
udělal, a ještěže tak:

- Při změně rozlišení projektu sice asi funguje přeškálování klipů s videem,
	ale třeba titulkové klipy se nepřeškálují (takže co bylo v pravém
	dolním rohu je teď uprostřed), a některé efekty
	(Composite and Transform, které používám pro postupné
	zobrazení a pak zase skrytí titulků) mají taky pevné rozlišení.

- Při změně framerate zase narazím na to, že kdenlive si nejspíš ukládá
	od kolikátého do kolikátého snímku je výstřižek z nějakého klipu
	(namísto od kterého do kterého času), takže změna framerate to celé
	rozbije, a najednou se výsledné video skládá z úplně jiných scén
	než před tou změnou.

Jde tohle nějak jednoduše nastavit? Jakože změnit framerate a rozlišení
projektu tak, aby výsledné video obsahovalo přesně to stejné jako
před změnou?

	A pak se ještě zeptám na doporučení ohledně titulků: jde nějak
usnadnit dopisování většího množství titulků, aby každý titulek nemusel
být klip, ještě doplněný o efekt Composite and Transform, aby se rozumně
objevoval a zase zmizel?

	Díky,

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |