Linux jako PLC (MaR, SCADA, ...)

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Prosinec 13 21:28:43 CET 2017

Jaroslav Lukesh wrote:
: Pokud chcete kvalitu a jistotu desetinásobku, pořiďte si Siemens
: LOGO! 8 12/24 RCE (a máte to i s relátkama, pokud to budou motory,
: tak počítejte 3A max). Ty věci co to umí, u PLC za půlku těžko
: najdete, nakonec budete za toho siemense rád.

	Podívám se, díky. Jak moc se to dá považovat za "průmyslové" řešení?

: Pokud chcete bastlit, tak se dělá Arduino jako PLC (stačí nakrmit
: google arduino PLC)
:
: https://arduino.cz/controllino-open-source-plc-kompatibilni-s-arduino-ide/

	Já samozřejmě vím, co je Arduino (a i tak AVRka raději programuju
v čistém C než přes Arduino IDE). Ale tohle asi pro tento konkrétní projekt
fakt ne, to by mělo být něco průmyslového, aby příslušná profese dodala
zařízení, profese MaR natahala kabely do samostatného MaR rozvaděče, atd.
Chtěl bych něco s rozumnými konektory (ty WAGO svorky jsou fakt super),
s rozumnou tolerancí k tomu, že to bude zapojovat nějaká náhodná lopata,
atd

	Co chci mít jinak "než je v kraji zvykem", je ten
software/firmware/komunikace/vizualizace. To bych byl rád, aby to bylo
otevřené. Bastlit I/O sám nad Arduinem si vyzkouším zas u nějakého jiného
projektu.

: Prostě nejrychlejší cesta od myšlenky k cíli, sice za
: cenu, že je to jako skládat lego kostky i z kostek které vám
: nevyhovují a když chcete změnit kostku, tak už musíte tomu hovět
: poněkud víc.

	Jo, takto. Jsem ochoten něco obětovat tomu, abych to měl víc
pod kontrolou a míň závislé na proprietárních hardwarech a IDE.

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |