Linux jako PLC (MaR, SCADA, ...)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Prosinec 13 23:19:23 CET 2017

Ten Siemens se těžko popisuje, protože to je tolik WOW najednou, že to
prostě nejde. Je vidět, že ho vymýšleli v česku.

Má to LAN, programování po LANU, když ztratíte "zdroják", tak si ho to z něj
vyčte (to řeší takové ty případy "odešel nám zaměstnanec"), na dálku si
zobrazíte LCD (buď v tom IDE nebo přes web), umí to jet v master-slave když
jich máte víc nebo se chcete připojit k simaticu.

Skládáte vlastně mixed.signal zapojení jako blokové schéma, kde jednotlivým
blokům jenom nastavujete parametry. To celé si pak pustíte v simulaci. Když
potřebujete vidět stav online již nasazeného siemense, tak to ukáže na tom
schematu i jednotlivé "dráty" v jakém jsou stavu (to ukazuje i při
simulaci).

Zkuste se podívat na youtube, jak se dělá s tím IDE, případně si ho stáhněte
a zkuste jenom tak tu simulaci.

https://w5.siemens.com/web/cz/cz/corporate/portal/home/produkty_a_sluzby/IADT/tia_na_dosah/Documents/2014_zari_rijen/LOGO!8.pdf

https://w3.siemens.com//mcms/programmable-logic-controller/en/logic-module-logo/application-examples/Pages/Default.aspx

a následujte i ty odkazy v pravém sloupečku

Při bouřkách nám vytuhla i klimatizace, ale tohle nikdy.

Mě do toho navrtal šéf, když mě chtěl ulehčit od výroby vlastní automatizace
(do které mě navezl zase on), myslel že to shodím ze stolu jako jiný
odpad... Objednávali jsme ho u RS jako celý lit i se zdrojem a hromadou
cdček i s hw klíčem které jsme doteď jetě nevyužili...

Za hodně výtuhů může napájecí zdroj, proto jsem ho ukecal na ten kit, vyšlo
to zhruba nastejno jako kdyby se to kupovalo zvlášť + k tomu byla takhle
fůra SW "zadarmo", ale tehdy jsem ještě nevěděl že z té hromady cdček mi
bude stačit jenom jedno. Ono by se s tím dalo tak nekutečně vyhrát, co tam
dali za věci, no ale není čas.