balíček blokuje sám sebe

Róbert Čerňanský openhs na tightmail.com
Neděle Leden 22 09:09:43 CET 2017

On Sat, 21 Jan 2017 19:35:55 +0100
lv <ludvik.vlcek na gmail.com> wrote:

> Přeji pěkný večer

Ja pre zmenu pekné ráno.

> [...]
>
> Při pravidelné aktualizaci systému se občas něco rozbije v
> závislostech, ale obvykle nebývá problém to spravit více, nebo méně
> složitější manipulací s pořadím balíčků a tak. Teď jsem ale narazil
> na problém, který jsem v této distribucí ještě nepotkal.
>
> Při pravidelném update systému mi to vypsalo (mimo jiné):
>
> [blocks B      ] <dev-texlive/texlive-latex-2016
> ("<dev-texlive/texlive-latex-2016" is hard blocking
> dev-texlive/texlive-latex-2016)
> [blocks B      ] <dev-texlive/texlive-basic-2016
> ("<dev-texlive/texlive-basic-2016" is hard blocking

Treba si všimnúť nenápadného znamienka '<' pred blokermi.  Emerge
hovorí, že verzie nižšie ako 2016 blokujú verziu 2016 (jednoducho,
správca balíku zadefinoval, že nemôžu spolu koexistovať).

Portage to nedokáže vyriešiť zrejme preto, že niektorý balík (asi
stable, ktorý je vo world) závisí na nižšej verzii, a iný balík
(asi testing, tiež vo world) závisí na 2016.

Ak to tak je, tak riešenie je buď odinštalovať jeden z týchto balíkov a
zmieriť sa s tým, že ho nebudete mať, alebo si dáte testing verziu toho
balíku čo závisí na verzii menšej ako 2016.

Prípadne ešte skúste spraviť znova --sync pretože veľa texlive balíkov
bolo nedávno aktualizovaných a možno že ste sa trafil so syncom, keď to
ečte nebolo celkom dokončené (neviem, či to je možné, ale pre
istotu...).

Robo

--
Róbert Čerňanský