xhost + a nastaveni DISPLAY

sutr na valasske-laboratore.cz sutr na valasske-laboratore.cz
Pondělí Červenec 24 18:56:01 CEST 2017

Dobry den,

 za davnych casu fungovalo nasledujici:

1. Na stroji A (172.28.2.2) byl prihlaseni uzivatel v grafickem rezimu,
pustil si graficky terminal a v nem prikaz xhost +. Kdyz pustil prikaz
echo $DISPLAY, ukazalo mu to :0

2. Na stroji B (172.28.2.1) byl uzivatel prihlaseni bud v grafickem ci
textovem rezimu, napsal prikaz DISPLAY=172.28.2.2:0 xclock, tak se
uzivateli na stroji A zobrazily hodiny

Dnes se mi nedari tehoz ani omylem docilit na Fedore 25 a 26. Na stroji A
mam v gdm/custom.conf nastaveno WaylandEnable=false, na obou strojich mam
vyply selinux, ve vypisu procesu na stroji A vidim, ze je spusten Xorg,
uzivateli A se po zadani 'echo $DISPLAY' vraci hodnota :1.

Uzivatel na stroji B se muze postavit na hlavu, ale prikaz
DISPLAY=172.28.2.2:1 xclock ani za Boha nefunguje.

Forwadovani DISPLAY pres ssh mi funguje, ale to nyni nepotrebuji a nechci
pouzivat.

Nakopnete me prosim spravnym smerem? Urcite je to jen nejaka blbost...
Jenze google je plny prave navodu na forwardovani X11 pres ssh, ale to
fakt nechci.

Hmmm?

Diiiiiky.

Z.K.