xhost + a nastaveni DISPLAY

sutr na valasske-laboratore.cz sutr na valasske-laboratore.cz
Pondělí Červenec 24 22:11:08 CEST 2017

> Tak klasicky zacit firewallem,

samozrejme vypnut...

> pak tcpdump, jestli se vubec snazi spojit
> na druhou stranu.

Ze me to nenapadlo samotneho...

> A pak bych hledal neco v xorg.conf, protoze ten je dnes
> automaticky generovany a takova "bezpecnostni benevolence" tam muze byt
> nejak zakazana (xhost + je samozrejme strasne nebezpecny protoze povoluje
> pripojeni vsem ale dalo se dat i s parametrem konkretni IP).
> V neposledni rade pak lze zkoumat xauth.
>
> MMCH: nemelo by nejdrive fungovat neco jako
> DISPLAY=localhost:1 xclock
> ?

Ano, toto funguje z textove console a v Xkach se mi hodiny zobrazi.

> A na zaver si mozna vsimnete ze ve vypisu procesu mate neco jako
>
> /usr/libexec/Xorg -background none :0 -seat seat0 -auth
> /var/run/lightdm/root/:0 -nolisten tcp vt1 -novtswitch
>
> A tam uz asi budete vedet jak je to zakazane...:)

Tohle je ten nejlepsi kopanec, co jsem mohl dostat :-) Hned jsem opet
narazil na gdm/custom.conf a na sekci security, kde

DisallowTCP=false (manualova stranka veskrze zadna)

by melo resit muj problem. No neresi. Ale uz vim, kudy se vydat...
Hernaj. To je tak, kdyz clovek jeste pred dvema lety pouzival xdm a fvwm2
a to na RHEL6 Workstation! Pokrok nelze zastavit...

Zatim diky!

Z.K.