Kdenlive: stabilizace videa (videostab2)

Václav Ovsík vaclav.ovsik na seznam.cz
Středa Březen 22 17:38:25 CET 2017

On Wed, Mar 22, 2017 at 04:38:08PM +0100, Jan Kasprzak wrote:
> 	Zdravim,
>
> jeste dotaz ke kdenlive: zkousel jsem, co udela plugin na stabilizaci videa,
> ale prijde mi, ze to neni uplne dobre pro video, ktere je jednak trochu
> roztrepane, ale jednak kamera nemiri stale stejnym smerem, ale treba se sama
> pohybuje nebo otaci.
>
> Mozna ale mam neco spatne nastaveneho - kdo z tim mate zkusenosti, prosim
> podivejte se na
>
> http://www.fi.muni.cz/~kas/tmp/stabilizace.html (HTML5 prehravac) nebo
> http://www.fi.muni.cz/~kas/tmp/stabilizace.mp4 (download videa, cca 9 MB)

> [...]

zkousel jsem to zatim jenom asi 1 - 2x. Jenomze protoze nemam tu
stabilizacni knihovnu v Debianu, jsem sel cestou nejmensiho odporu
a stahnul skompilovanou binarku ffmpegu, kde jsou vsechny mozne featury
zakompilovane. Takze jsem si nemohl dovolit plugin, ale poustel jsem to
z command-line. Tim padem jsem studoval ffmpeg-filters(1), kde se uvadi
pro vidstabdetect napriklad parametr shakiness. Ten jsem urcite daval
vetsi. Byly to zabery z helmy lyzare s nejakou action-cam, ale ten
default 5 bylo malo. A ano i tak se tam ten obraz myslim v jednom miste
takhle zatrepal.

Srandovni bylo, ze jsme zapomeli zapnuty timestamp v obraze, takze ve
vysledku v dolnim rohu vyletoval datum a cas.

Vetsi shakiness znamena pochopitelne vetsi orez obrazu. Takze bych
zaexperimentoval s timhle a mozna dalsimi parametry.
--
Zito