Celeron N3450 (Zotac CI327) se zasekava

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Listopad 24 11:26:12 CET 2017

	Dobry den,

narazil jsem na takovou fakt podivnost. Nejaky uzivatel chce nahradit
nejake stroje ktere jsem mu driv instaloval za nove. Vybrali si
vec s nazvem "Zotac Zbox CI327 Nano", coz je takova mala krabicka
pasivne chlazena s procesorem Celeron N3450. Jako uloziste je tam
nejake SATA SSD od A-Data. Na planovany ukol by to bohate melo stacit.

	Chova se to ale fakt podivne: pokud to zkusim nabootovat ze SD karty,
kde mam instalaci CentOSu 7, tak to rekne ze tam neni partition tabulka.
Tataz karta v USB ctecce nabootuje normalne, ale instalator CentOSu spadne
na timeoutu uvnitr initramfs. Jo a pise na zacatku neco jako ze takovy CPU
jsme jeste nevideli a CentOS na nem nikdy nebyl otestovan :-)
I vytahl jsem disk z pocitace a nainstaloval Centos7 samostatne v jinem
pocitaci.

	To pak uz bootuje, ale jaksi se to zasekava: kdyz k tomu
pripojim USB klavesnici a zacnu psat (textova konzola), tak treba kazde 5-10.
pismeno se zobrazi na obrazovce az treba po nekolika vterinach (a hned za nim
vsechna dalsi, ktera mezitim stisknu). Na interaktivni praci uplne nahouby.
Podobne se to chova i pri pripojeni pres ssh - editovat neco ve vimu tam
skoro nejde. Psat do shellu docela jde, ale objevuje se echo tak po 5 i vice
znacich.

	Kdyz pustim top, tak vidim okolo 99 % idle. Podobne kdyz pustim
iostat -kx 5, tak vidim utilizaci nekolik malo procent (pod 10). Zajimave
je, ze service time je obcas okolo 12 ms a await okolo 15 ms, coz je na SSD
dost, ale zase nic co by nebylo srovnatelne s HDD.

	Muj standardni poor man's procesorovy benchmark

$ echo 2^1000000 | time sh -c 'bc > /dev/null'

bezi cca 6.5 s, coz je zrejme na tento procesor adekvatni.

	Prijde mi, jako by se to mezi stisky klaves nekde uspavalo
nebo delalo neco podobneho, co operacni system sam nevidi jako zatez.
Uzivatel mi dal k nainstalovani dva takoveto identicke stroje,
oba se chovaji stejne. Vada kusu to tedy nebude.

	Setkali jste se nekdy s necim podobnym? Mate nejake tipy,
na co se jeste divat?

	Diky,

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |