unable to install GRUB in dummy on debian stretch

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Říjen 30 10:21:12 CET 2017

Dd,

On Sun, Oct 29, 2017 at 02:33:46AM +0100, c0re wrote:
> Zdravim,
>
> kupil som si laptop Acer Aspire 3 A315-31-C4YJ bez OS.
> Chcem do neho nainstalovat Debian 9 64b.
> Instalacia skonci na: Unable to install grub-install dummy : Fatal Error
> V laptope nie je mozne nastavit Legacy mode, ale len UEFI.
> Secure boot je Disable.
> Nejako si mi to nedari nainstalovat normalnou cestou.
> Skusal som viac vydani, bez vysledku.
> Viete mi niekto, prosim, poradit, v com by mohol byt problem?

nevím přesně, jaký balík s grub-em je tam nainstalován při běžné
instalaci.

Bude asi třeba jít dál bez zavaděče, nabootovat z instalačního
média a zvolit rescue a pak zjistit, zda je nainstalován balík
grub-efi a nastavit jej.

Nicméně UEFI boot vyžaduje mít na disku partition cca 100MB
(doporučuje se 512MB) se speciálním označením 0xef, filesystém je
MSDOS. Tam si vlastně potom nahraje GRUB loader...

Popis viz např: https://www.logilab.org/blogentry/6546148

> Dakujem.
>

> Peter

Zdraví
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek               | Nez mi poslete prilohu .doc, .xls
University of South Bohemia  | nebo .ppt, prectete si, prosim,