disk na odchodu?

Josef Krieglstein josse na trenet.org
Čtvrtek Duben 12 21:04:43 CEST 2018

Dobrý den,

dle mého názoru pokud nepotřebuju zachránit data, je jakýkoliv jiný
začátek než badblocks -w ztráta času. Stejně ten povrch je potřeba
zkontrolovat důkladně než těm plotnám svěřím nová data, proč s tím
nezačít a ušetřit čas nechápu. fsck rozhodně nenajde všechny bloky a co
je nejdůležitější: neumožní disku bloky přealokovat, princip použití
badblocks je prvávě v té donucovací schopnosti (ona to není donucovací
schopnost, ale jen zahození dat a pokud vadný blok obsahoval nějaká data
tak je disk zahodí a zapíše nová jinam, to nesmí udělat dokud není blok
určen ke kompletnímu přepsání) na disk, že ten všechny vadné přemapuje
ro rezervního místa (samozřejmě pokud ještě nějaké má).

Je to jednoduché, ale já to neumím jednoduše vysvětlit. S některými
informacemi https://en.wikipedia.org/wiki/Bad_sector nesouhlasím, ale
třeba to z wiki pochopíte lépe.

Josef Krieglstein