disk na odchodu?

Josef Krieglstein josse na trenet.org
Čtvrtek Duben 12 22:39:36 CEST 2018

Jo s tím bych souhlasil, ale ještě před třemi roky na 4TB WD RED to
chování takové bylo. Přišel disk, který měl vadné bloky, badblocks ho
donutil k opravě a já ho stejně vyreklamoval. Zatím všechny 4TB, dnes
jim jsou 3-4 roky nemají žádné takto závažné chyby. Ale je to proto, že
jsem jich 5 reklamoval abych získal 6 bezproblémově funkčních! Musel
jsem rozbalit 11 pytlíků. Zkušenost s vyšší kapacitou a dnešními
novinkami zatím nemám. Ten jeden 4TB kus byl opravdu špatný a odhadl
bych to na několik desítek GB rezervního prostoru.

Podle mě ta regenerace dnes funguje automaticky (že by funkce mdadm)
pokud je disk v poli, jednou za čas se pole synchronizuje "jen tak", bez
důvodu, ale nikdy mě nenapadlo to zjišťovat, jestli to dělá jedním
směrem nebo jestli směry střídá. Na Raid 1 to vidím často, na Raid 6
jsem to postřehl jen jednou a vadilo mi to (protože to na 5x 4TB trvalo
asi dva týdny :-))

Josef Krieglstein